ازدواج پدر با دختر
تتبع ونګارش : امين الدين ( سعيدي ) تتبع ونګارش : امين الدين ( سعيدي )

بتاريخ ٢٨ ماه اپريل ٢٠٠٨  خبري  تکاندهنده  راازراديو  بي بي  سي استماع نمودم  که مردي ازکشور  اتريش بنام ( يوزف اف )  دختر خويش  را بنام  ( اليزابت  ) که يازده سال  داشت مورد تجاوز  جنسۍ قرار داده  ، وآنرا  مدت ٢٤ سال  در  زير زميني  نګاهدارۍ داشته  واز وي هفت طفل  بدنيا  اورده است .

پوليس کشور اتريش  ميګويد جوزف فريتزل در سال ١٩٨٤ ميلادۍ ٫دختر خويش بعد از تجاوز جنسي در زير زمينۍ  منزل خويش که ( مساحت آن په شصت  متر مرپع  ميرسد ) برده  ومدت ٢٤ سال از انظار   خانم خويش  ( راز ماري ) مخفي  نګاه داشت.

جنايت زماني  به  رسواي ګشيده شد که يکۍ از دختران اين مرد  بنام ( کريشتن که ١٩ سال عمر دارد ) مريض  ميګردد  وغرض تداوي  به  شفاخانه  شهر منتقل  ميشود. مريض  بعد از معاينه  مورد  توجه  دکتوران  معالج  قرار ګرفت ، وخواستار  ملاقات  با  مادر دختر شدند . بعد از اصرار زياد  اطبا ، مرد اتريشي  حاضر ميګردد که مادر اليزابت را با دو کودک ديګرش اجازه دهد تا به ديدار  مريض  به  شفاخانه بروند . بعد از رفتن  اليزابت  به  شفاخانه جنايت مذکور  افشا  ومرد  اتريشي  توسط پوليس اتريش دستګير  و ماجراي  تجاوز  پدر  با  دختر خويش  به رسواي کشيد .

بنا به ګفته پوليس اتريش :  متهم  همين حالا  از دختر خويش سه  دختر  وسه پسر( پنج ساله  تا پيست  ساله ) را  دارا ميباشد.

 پوليس ميګويد  ، سه  طفل  که توسط پدر  ومادر شان بزرګ شده  اند  در بدو تولد  په همراه  نامه اي  که در آن آمده بود اليزابت  نمي تواند  از آن  ها  مراقبت  کند ، به  پدر  ومادر کلان سپرده شده  بودند.

په اساس اعترافات جوزف فريتزل از دختر خويش اليزابت  هفت طفل بدنيا  اورده اما يکۍ از اين اطفال بعد از ولدات وفات مينمايد وجسد اش توسط وي حريق  ميګردد.

استماع اين خبر  مراسخت  تکان داد ، خواستم مطلب  را در  مورد  امور زناشوي دراسلام به  خوانند ګان  خويش  تحرير  بدارم  تا توانسته  باشم  حداقل  خدمت  را به عالم پشريت  بعمل آورده باشم .

دين  مقدس اسلام  مسايل مربوط  به امور  جنسۍ را بطور عاقلا نه  وانساني  حل نموده و ارضاي تمايل جنسي را در نظام خانواده و در پرتو ازدواج شرعي  امر ي مقبول و پسنديده به حساب آورد و بر آن تأكيد ورزيد و به انسان‌ها اجازه داد كه تمايل جنسي خود را از طريق ازدواج شرعي ارضا نمايد.

  دين مقدس اسلام، ازدواج را  تنها راه ابراز و ارضاي تمايل جنسي به شمار مي آورد و به هيچ وجه سركوب غريزه‌ي جنسي  را جايز نميداند ؛ بلكه  با صراحت تام  اعلان ميدارد که اګر  امكان ازدواج  بنابر  عوامل  مساعد نباشد ، پيروان خويش را به  «استعفاف» امر ميفرمايد . قرآن كريم در سوره نور آيه 33 مي‌فرمايد: «وليستعفف الّذين لايجدون نكاحاً حتّي يغنيهم الله من فضله»، «و آنان كه امكان ازدواج ندارند، بايد عفت نفس پيشه كنند تا خدا آن‌ها را به لطف خود بي‌نياز گرداند.» عفت نفس به معني كنترل غريزه جنسي است. در اين معنا، كساني كه از لحاظ مالي يا آمادگي روحي، امكان ازدواج  را نداشته باشند ، با شيوه‌هاي خاصي به كنترل غريزه‌ي جنسي امر و توصيه فرموده است  .

هدايت اسلام درمورد  اميزش :

دين مقدس اسلام آميزش و تربيت جنسي  را در مراحل مختلف مورد عنايت  وتوجه خاص خويش  قرار داده است و، به منظور پيشگيري از بروز انحرافات جنسي و اخلاقي براۍ  پيروان  خويش هدايات  لازم را  صادر نموده است .

  دين مقدس اسلام در امور اميزشي دربرګينده  همه  مراحل  زندګي که : از  زمان طفلۍ  ونوجواني آغاز وبه  منظورپيشگيري از لغزش‌ها و صيانت آنان از خطرات و عوارض ناشي از تمايلات جنسي   هدايات پر ثمر  را بيان داشته است .

دين اسلام هدايات  خاصي را به والدين  بيان  داشته وهدايت ميفرمايد که والدين بايد  اطفال  خويش را در  همه ادوار زندګي وبخصو ص ورود اطفال  به دنياي بلوغ و نوجواني، را تحت  مراقبت داشته  بآشند . والدين بايد فرزندان خويش را از خطرات  ناشي از  اين مرحله  از زندګي  با خبر  ساخته وبايد آنان را  تکاليف شرعۍ شان  اشنا سازند .

والدين به اين نكته بايد توجه داشته باشند كه فرزندان از ادراك و فهم لازم در زمينه‌هاي مختلف متناسب با سن خويش برخوردارګردند.؛ بنابراين لازم است مراقب روابط خود با همسر خويش بوده و چه بسا شوخي‌ها، كنايات، اشارات و مطايباتي كه والدين در حضور فرزندان با يكديگر دارند، در شكل‌گيري رفتارهاي نامناسب در آن‌ها مؤثر باشد. كودكان و نوجوانان در زمينه روابط جنسي و مقدمات آن، كنجكاوي زيادي از خود نشان مي‌دهند. آن‌ها در نحوه‌ي روابط والدين، كيفيت پوشش آن‌ها و ... دقت كرده و مي‌خواهند از آن آگاه شوند. دختران و پسران در دوره كودكي و حدود 7-6 سالگي و نوجوانان در حدود 14-13 سالگي از نقش خود به عنوان مادر و پدر اطلاع دارند؛ اگرچه از چگونگي نقش خود آگاهي ندارند و در برخي موارد نوعي تقليد و همانندسازي از زندگي يك زن و شوهر را نشان مي‌دهند كه مبيّن اهميت آموزش و تربيت جنسي است. لازم است پدران و مادران، فرزندان را در مورد مسايل جنسي به صورت تدريجي از حسن و قبح، منع و جوازها آگاه نمايند.

اسلام به منظور پيشگيري از بروز انحراف‌هاي جنسي، برنامه‌ها و توصيه‌هاي خاصي ارائه كرده است تا با بهره‌گيري از آن‌ها، تمايلات جنسي به طور طبيعي و فطري رشد نمايد و از بروز اختلال‌ها، انحراف‌هاي جنسي و بلوغ زودرس جلوگيري كند. برخي از اين توصيه‌ها عبارتند از:

ـ عدم بوسيدن دختر و پسر يګديکر را : پيامبر  ما محمد صلۍ الله عليه وسلم  ميفر مايد :اذا بلغت الجارية ستّ سنين فلا يقبلها الغلام و الغلام لا تقبله المرأة اذا جاوز سبع سنين(، «هنگامي‌كه دختر  وبچه  بسن  ٦ ويا ٧  سالگي برسيد، بچه نبايد دختر ، ودختر نبايد بچه ببوسد ) جاريه و غلام دو اصطلاح  هستند كه در قرآن عظيم الشان به اطفال ګفته ميشود  كه به حد بلوغ نرسيده باشند .  (نك. مريم، 7 ؛ مريم، 20؛ صفات، 101؛ ذاريات، 28).

ـ جدا كردن بستر خواب اطفال  از بستر خواب پدران ومادران ؛ در احاديث مختلف، توصيه شده : پيامبر اسلام (ص) در اين مورد مي‌فرمايد: «در سن ده سالگي بستر خواب كودكان، اعم از پسر و پسر، پسر و دختر، دختر و دختر را از يكديگر جدا سازيد)

قرآن كريم نيز به مرحله قبل از بلوغ كودكان، توجه خاصي مبذول داشته و خطاب به مؤمنان مي‌فرمايد: «اي مؤمنان بايد كنيزان شما و كودكاني كه به حد بلوغ نرسيده‌اند (در شبانه‌روز) سه بار از شما اجازه بخواهند: پيش از نماز صبح، هنگام ظهر كه لباس از تن برمي‌گيريد و پس از نماز عشا، اين سه وقت هنگام خلوت شماست.» (نك. نور، 58(

از هدايات قرآني و احاديث نبوي چنين معلوم ميګردد که :   روابط جنسي والدين بايد به دور از نگاه اطفال صورت گيرد و كودكان ياد بگيرند كه هنگام ورود به اتاق خواب والدين با يد  اجازه بخواهند.

كنترل و تسلط بر خوهشات جنسي

کنترول وتسلط پر خواهشات جنسۍ يكي از مباحث مهم و ضروري در تربيت جنسي پيش از ازدواج، شيوه‌هاي كنترل و تسلط بر غريزه‌ي جنسي بشمار مۍ رود ؛ ضمن تأكيد بر اهميت موضوع فوق، به مهمترين روش‌هاي كنترل ميل جنسي که دين مقدس بدان اشاره فرموده اند عبارتند از:

صوم ( روزه‌داري )

پيامبر اسلام (ص) مي‌فرمايد: «اي گروه جوانان هر كدام از شما كه قدرت ازدواج را داشته باشيد ، ازدواج كند و اگر براي وي مقدور نمي باشيد ، روزه بگيرد؛ زيرا روزه شهوت جنسي را كنترل مي‌كند».

سپورت

ورزش‌هاي بدني مانند  فوتبال ،كوهنوردي، آب بازي  و ... نيز مي‌توانند انسان را در مراقبت و تسلط بر اين غريزه كمك كنند.

رعايت حدود شرعي

رعايت قوانين شرعي، از جمله طريقه‌ي سخن گفتن زنان با مردان است كه بايد از جانب زنان مراعات شود؛ يعني زنان نبايد  در تكلم و سخن گويي با مردان از خود نرمي و عشوه‌گري نشان دهند و توجه مردان را به خود جلب نكنند؛ بلكه چنان با جديت و قاطعيت سخن گويند كه هيچ علامت دلربايي ديده نشود .

مسأله‌ي ديگر، توقف نكردن زن و مرد نامحرم در محل خلوت است.

از مجموع آن‌چه به طور مختصر در بررسي كنترل ميل جنسي مطرح شد، اين نتيجه به دست مي‌آيد كه كنترل نگاه و چشم، كنترل خيال و فكر، روزه‌داري، ورزش و در نهايت حفظ حريم زن و مرد و رعايت حدود شرعي، انسان را بر طغيان وخواهشات  جنسي مسلط خواهد ساخت .

انحرافات :

انحرافات  جنسي از ديدگاه دين  مقدس اسلام، به اعمال  جنسي گفته مي‌شود كه خارج از حدود فطرت و توأم با نگراني و اضطراب است.

 برخي از اين انحرافات  عبارتند :

1ـ زنا (آميزش جنسي با غير همسر مشروع خود. طوريکه مرد اتريشۍ با دختر خود بعمل آورده است)

2ـ لواط (هم‌جنس بازي  مرد با مرد  (

3ـ سحق (هم‌جنس بازي  زن با زن(

4ـ آميزش با محارم (مثل مادر، خواهر، دختر ،  وغيره ...  )

5ـ خودارضايي و خودتحريكي (استمنا  )

6ـ آميزش با چهارپايان، حيوانات خانگي (وطي بهايم )

7ـ آميزش با كودكان

8 ـ دياثه (بي‌تفاوتي مرد هنگامي كه همسرش با ديگري آميزش مي‌كند )

9ـ قياده و دلالي (واسطه‌گري نامشروع)

دـ تغير خلقت در لباس (پوشيدن لباس‌هاي زنانه توسط مردان و برعكس(

11ـ عريان گرايي (خودنمايي جنسي(

12ـ چشم‌چراني

آثار هر يك از انحرافات جنسي در زندگي فردي، اجتماعي و خانوادگي انسان چنان مصيبت را متوجه انسان مي سازد که در نهايت  موجب اختلالات روحي و رواني  را براي انسان ببار مۍ اورد.

الف ـ زنا

خداوند متعال در سوره اسري آيه 32 مي‌فرمايد: «و لاتقربوا الزني انّه كان فاحشه و ساء سبيلا»، «به زنا نزديك نشويد، زيرا كاري زشت و بد راهي است.» خداوند زنا را حرام كرده است و حرمت آن  را در آيات بسياري از سوره‌هاي مانند فرقان و اسراء و سوره‌هاي  نور و ممتحنه تأكيد وبيان داشته است.

به طور طبيعي، زنا آثار رواني خاصي را بر مرد و زن ايجاد خواهد كرد؛ از نظر رواني در هنگام عمل جنسي نامشروع ميان مرد و زن، ترس و اضطراب وجود دارد؛ ترس از رسوايي در آينده و اضطراب نسبت به اين‌كه مرد پس از ارضاي جنسي، زن را رها كند و همانند كالايي معيوب در جامعه باقي گذارد. ترس از اين‌كه هر دو مرتكب قانون‌شكني شده‌اند و قانون آنان را مجازات خواهد كرد و به خصوص اگر اعتقاد ديني داشته باشند، علاوه بر ترس و اضطراب قانون‌شكني، احساس گناه هم مي‌كنند و دليل آن پشيماني مكرري است كه در زمان گذشته و حال ميان چنين افرادي ديده شده است. آثار زنا در فرزندان زنا نيز ايجاد مي‌شود.

پيامبر بزرګوار اسـلام  محمد صلي الله عليه  وسلم  مسلمانان را از زنـا بـرحذر داشـته و آن را بـا شش خصوصيت بيان داشته است : «اي مسلمانان، از زنا بپرهيزيد؛ به درستي كه در آن شش خصوصيات  وجود دارد: سه خصوصيت در دنيا و سه خصوصيت در آخرت؛ اما آثار دنيوي آن عبارتند از: 1ـ نور و روشنايي چشم را از بين مي‌برد 2ـ فقر را به دنبال دارد 3ـ عمر را كوتاه مي‌كند .

 و آثارات آخروي  آن عبارتند از: 1- سخت‌گيري در حساب اعمال در آخرت 2- ‌موجب غضب خدا مي‌شود 3ـ وموجب  باقي  ماندن دايمي در جهنم .

از پيامبر اسلام (ص) روايت شده كه فرمود: «وقتي كه كسي زنا مي‌كند، روح ايمان از او جدا مي‌شود.»

ب ـ هم‌جنس بازي <

دـ تغير خلقت در لباس

يكي ديگر از انحراف‌هاي جنسي اين است كه مردان لباس  زنانه و زنان  لباس  مردانه داشته باشند. چنين انحرافي با اختلال هويت جنسي ارتباط دارد؛ يعني مرد احساس مردانه ندارد و زن در واقع خود را زن نمي‌شناسد يا حداقل احساس خوشايندي از جنسيت خود ندارد و از اين جهت لباس جنس مخالف را مي‌پوشد. در حديث متبرکه آمده است که : (از رسول خدا شنيدم كه مي‌فرمود: خدا لعنت كند مرداني را كه خود را شبيه زنان مي‌سازند و زناني كه خود را به مردان همانند مي‌كنند.)

ه‍ ـ حجاب  

اسلام به حجاب زن و مرد توجه خاصي داشته ، دين اسلام  مردان و زنان را موظف نموده است كه عورت خود را از نامحرم بپوشانند و تنها مورد استثنا، زن و شوهر است كه مي‌توانند اندام جنسي يكديگر را ببينند. هيچ مرد و زن نامحرمي از نظر اسلام مجاز نيستند كه اندام جنسي يا حتي زيبايي‌هاي ظاهري خود را در معرض تماشاي ديگري بگذارند؛ مگر در موارد خاصي كه به سبب رابطه خويشاوندي به ميزان معيني مجاز مي‌شوند. با توجه به ضرورت حجاب در اسلام، نه تنها عريان‌گرايي، بلكه هر گونه بي‌حجابي هم نهي شده است.

و ـ چشم‌چراني

دين مقدس اسلا م به منظور جلو ګيري  از انحرافات جنسي، به مردان و زنان مسلمان هدايت ميدهيد كه نگاه خود را از نامحرم فرو پوشند. كساني كه از امر خدا تجاوز كرده و به طور مكرر نگاه شهوت‌آلود به زنان مي‌نمايند، مرتكب حرام شده و منحرف جنسي شناخته مي‌شوند. خداوند متعال مي‌فرمايد: «اي پيامبر به مؤمنان بگو چشمهايشان را فروپوشانند و دامن خويش را محافظت كنند. اين براي آنان به پاكي نزديكتر است. خدا به آن‌چه مؤمنان انجام مي‌دهند، آگاه است و به زنان مؤمن نيز بگو كه چشمان خويش را از مردان نامحرم بپوشانند.» (نور، 31- 30  )

منظور از كنترل نگاه، همان‌طور كه از معني کلمه  «غض نظر» برمي آيد ، فرو پوشاندن چشم و ادامه ندادن نگاه است.


May 18th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.

 
مسايل اجتماعي